Bosch Maxx 6

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Maxx 6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Joost52 02-04-2012
Geschreven voor: Bosch Maxx 6

Dit is een update van mijn review van twee en een half jaar geleden. Sinds ik geconcentreerd wasmiddel ben gaan gebruiken is het me opgevallen dat de machine eigenlijk niet zo goed spoelt. Waarschijnlijk wordt er voor het (energiezuinige!) spoelen te weinig water gebruikt. Het is meer dan eens voorgekomen dat er na het centrifugeren nog schuim op de trommel stond! Of dat de wasmachine een foutmelding op de display weergaf en vervolgens stopte met wassen! Hoe heb ik dit opgelost? In eerste instantie door de juiste hoeveelheid wasmiddel toe te voegen. Best wel moeilijk! Er zit gelukkig een knop "Extra spoelen" op de machine. Als je deze optie gebruikt spoelt de machine bijna altijd goed. Toch ben ik nog steeds tevreden over het apparaat. Het vreemde geluid tijdens het wassen is ook minder geworden.

Kato73 06-11-2010
Geschreven voor: Bosch Maxx 6

In een jaar tijd, 3 keer een monteur over de vloer gehad, ivm kapotte manchet.(1e keer binnen 4 maanden!!!!!) Er zijn meerdere kledingstukken gesneuveld. In eerste instantie maakte hij niet veel geluid, maar na 1e storing maakt hij nu wel veel geluid. Veel meer dan onze vorige automaat. Service van Bosch absoluut niet goed. Ik zou al 4 maanden geleden teruggebeld worden. Ondertussen is er voor de 4e keer een monteur geweest, en zou ik weer terug gebeld worden met de oplossing. Hier wacht ik ook al weer een maand op.
Tevens heeft een kennis van mij op kleding die kapot gaat, door onduidelijke reden, bijna zelfde apparaat.

andy37 21-04-2010
Geschreven voor: Bosch Maxx 6

Just got the new machine, replacing the old Bosch toploader which was 15 years old, this model has roughly the same capacity as the old machine though different dimensions. The programs take longer, some 2hours 13 which is strange. it seems quite while running also. And easy to use and clean.

Bought from Modern.nl internetshop.
Excellent service, it took less than 48 hours to arrive, and even arrived on time, with a confirmation email the day before as to the time of arrival. The delivery guys took away the old machine without me asking, no problem, and installed the new machine in 10 minutes.

Very impressed with the service.

san8888 25-02-2010
Geschreven voor: Bosch Maxx 6

Na een Zanussi-wasmachine die slechts 4 jaar is meegegaan, hebben wij 2 maanden geleden deze wasmachine gekocht en ik moet zeggen, hij bevalt uitstekend! Eenvoudig, simpel te bedienen menu en hij centrifugeert geruisloos, zelfs bij 1600 toeren. De was komt er heerlijk schoon en fris uit. Klein minpuntje vind ik dat je niet bij alle programma's het toerental van de centrifuge hoger kan instellen. Bij het fijnwasprogramma kiest hij bijv. max. 800 toeren en bij het programma 'snel en mix' max. 1200 toeren (dit natuurlijk wel ter bescherming van het wasgoed). Toch zijn wij erg blij met deze wasmachine en kunnen wij hem zeker iedereen aanbevelen. Nu maar hopen dat hij het langer zal uithouden dan zijn voorganger.

Joost52 20-11-2009
Geschreven voor: Bosch Maxx 6

Wasmachine is nu enkele maanden in mijn bezit. Hij volgt de vergelijkbare Bosch V340 bovenlader op die ruim 23 jaar zonder problemen heeft gewerkt.

De WOT24351 met zijn 5 kg laadvermogen en zeer bescheiden afmetingen is met name geschikt voor kleine huishoudens. Met zijn afgeronde hoeken oogt hij heel wat beter dan de V340.

Het wasresultaat van de WOT24351 is goed en centrifugeren kan tot 1200 toeren wat voor de meeste kleding eigenlijk al te veel is. Gelukkig is het toerental traploos in te stellen. Net als bij de V340 is de bediening een wonder van eenvoud. De hoeveelheid water hoeft niet meer handmatig ingesteld te worden. Het apparaat is zuinig met stroom en water.

Al met al ben ik tevreden met deze wasmachine hoewel er enkele minpuntjes zijn. Tijdens het wassen kun je de klep niet zomaar openen. Als je dus een paar sokken vergeten bent moet je eerst op de pauzeknop drukken. Vervolgens moet je enkele minuten (!) wachten voordat de klep geopend kan worden. Als de was al heet is
moet je trouwens wachten tot St Juttemis omdat eerst de was moet afkoelen... Bij de V340 ging de klep meteen open als de motor niet meer draaide.

Een tweede minpunt is het wasmiddelbakje. Dit is bevestigd onder de klep en hangt na sluiten feitelijk binnen de wasmachine. Als je er veel vloeibaar wasmiddel indoet dan loopt het meteen de trommel in bij het sluiten van de klep. Bovendien blijft er na het centrifugeren wat water instaan dat bij het openen van de klep
in de trommel belandt. Het is niet veel maar toch vervelend als je net op 1200 toeren gecentrifugeerd hebt.

Een derde minpunt is het geluid. Eigenlijk is de WOT24351 best stil tijdens het wassen en ook tijdens het centrifugeren. Maar als de motor begint te draaien gaat een of ander paneel binnen de machine mee resoneren. Dit geluid is zonder meer irritant en het lijkt steeds erger te worden. Het kan zijn dit probleem alleen bij mijn exemplaar voorkomt.

Southcorner 24-08-2009
Geschreven voor: Bosch Maxx 6

Allereerst: zorg dat je er bij aankoop zeker van bent dat je een Nederlandse of Duitse uitvoering krijgt. Andere uitvoeringen (bijv. Spaanse) hebben kwalitatief minder goede onderdelen en zijn dan dus ook vaak goedkoper. Dus: dat je het juiste type-nummer hebt, betekent niet dat je een echte Nederlandse of Duitse versie hebt. Controleer je leverancier dus! Deze tip gekregen van verkoper modern.nl.

Dan de wasmachine: Wat een topper. Bosch heeft het voor elkaar gekregen een totale handleiding te maken op ongeveer 10 pagina's, met daarop ook alle programmaduren en mogelijkheden. Je zit je dus niet af te vragen wat de machine bij alle programma's nou eigenlijk gaat doen.

Verder genoeg mogelijkheden voor verkorte programma's (gebruiken wij altijd, was is namelijk nooit echt vies, heeft alleen een opfrisbeurt nodig).

Aangezien wij ook een droger hebben, doen wij al het beddegoed en dat soort dingen op 1600 toeren (let op, kun je met de verkorte programma's niet kiezen, waarom weet ik eigenlijk niet). Ook bij 1600 toeren 'bokt' de machine niet. Tevens is hij zelfs op 1600 behoorlijk stil. Je hebt absoluut niet het idee of er een Boeing opstijgt. Uitsteltiming werkt ook prima.

Kortom: gewoon de rationele keuze voor mensen die begrepen hebben dat een paar euro's extra op de lange duur ook gegarandeerd plezier oplevert. Zou de machine over 15-20 jaar als deze op is zo weer kopen.

Daantje85 10-08-2009
Geschreven voor: Bosch Maxx 6

Na lang wikken en wegen gekozen voor deze Bosch wasmachine. Prijs kwaliteit verhouding gaf de doorslag.
Deze wasmachine is makkelijk in gebruik, heeft voldoende programma's, wast schoon en voor ons het belangrijkste maakt weinig geluid!
Hiervoor een Indesit was/droogcombi gehad deze Bosch is dan echt een verademing! De Indesit maakte erg veel lawaai tijdens centrifugeren en stuiterde de hele badkamer door (stond waterpas). Van alles geprobeerd niets hielp.
Nu al een aantal wassen gedraaid en ben zeer tevreden. Handdoeken en beddengoed doe ik op 1600 toeren en komt er dan bijna droog uit. we hebben geen droger aangeschaft omdat we eerst willen kijken hoe het gaat met een wasmachine met 1600 toeren. Kleding doe ik op 1200 toeren ook dan is de was redelijk droog. Mijn oude wasmachine was 1200 toeren maar de was komt er bij deze Bosch op 1200 toeren een stuk droger uit.
Enig min puntje tot nu toe is dat er tussen 1600 en 1200 toeren niets zit. Een optie 1400 had prettig geweest.
Kortom een fijne wasmachine die weinig lawaai maakt en met als resultaat een lekker frisse, schone en bijna droge was! Zeker een aanrader!

Hakze 01-02-2009
Geschreven voor: Bosch Maxx 6

Een stille, makkelijk te bedienen wasmachine, met veel keuzeprogramma,s.

Schakel 04-11-2007
Geschreven voor: Bosch Maxx 6

Toe aan een nieuwe wasmachine nadat onze indesit het (alweer) had begeven. Tot nu toe heel tevreden over de machine. Duidelijke bediening, goed wasresultaat en vrijwel droge was na centrifugeren. De machine is zo stil dat het meeste geluid van het wasgoed in de trommel zelf komt. Centrifugeren hoor je nauwelijks!